Ugeplaner

På Skolen ved Bülowsvej laver alle lærere ugeplaner i deres fag.

Formålet med ugeplaner er at sikre kontinuerlig information fra skole til hjem. Både forældre og børn modtager samme ugeplan via Aula under funktionen ”Kalender” eller i integrationen ”Min Uddannelse”. Her kan den hentes senest den sidste almindelige arbejdsdag i ugen forinden.

Med ugeplanen får børnene mulighed for at danne sig et overblik over den kommende uges plan for skolegangen og orientere sig, forberede sig og planlægge eventuelle opgaver, der skal løses. Ugeplanen giver eleverne en synlighed i forhold til de kommende læringsforløb og undervisningsaktiviteter og er dermed med til at højne skolens forventning om, at de møder læringsparate op til undervisning.

Forældre får et redskab til at kunne følge med i skolens aktiviteter og understøtte deres børns læring. Forældre inviteres til at bidrage til at danne overblik, strukturere og planlægge eventuelle arbejdsprocesser med deres børn, såfremt barnet ikke selv formår dette endnu. På den måde kan forældre hjælpe deres børn til at øve gode arbejdsmetoder og fremme læringsparathed.

Ugeplanerne virker overordnet som informationsplatform for vikarer i tilfælde af fravær samt for eleverne, når der arbejdes selv. Herved tilstræbes så vidt muligt kontinuitet på tværs af arbejdsformer - også når der forekommer undtagelser, f.eks. ved sygdom blandt lærerne.

Bestyrelsen – november 2020