Skolen ved Bülowsvej

Vores linjefag

Skolen ved Bülowsvej modtog i 2016 Frederiksberg Kommunes innovationspris for sit udbud af linjefag.

Vi giver vores elever mulighed for at vælge fag, som vores lærere og pædagoger er særligt engagerede i. Samtidigt får eleverne nye klassekammerater, og de møder fag som ikke findes på et normalt skoleskema.

På mellemtrinet er der årligt 4 linjeperioder.

Linjerne udbydes i samarbejde med Klub Tempeltræet, dvs. at underviserne i linjerne kommer fra skolen og klubben, dermed skabes en sammenhæng mellem skole og fritid for både børn, pædagoger og lærere.

Udskolingens 2. periode opdeles efter årgang:

7. årgang: Almindelige linjefag ud fra linjekataloget, samt praksisfagligt forløb, hvor der vælges i mellem: Håndværk/Design, Musik, Madkundskab og Billedkunst. Faget fortsætter ind i 8. klasse, efterfulgt af eksamen.

8. årgang: Fortsættelse af praksisfagligt forløb fra 7. årgang, faget afsluttes med eksamen, samt almindelige linjefag ud fra linjekataloget.

9. årgang: Almindelige linjefag ud fra linjekataloget, samt Boost i fagene: Tysk/fransk, dansk & matematik.

Læs mere i artiklerne her:

"Linjefag på skole giver nye muligheder for børn og unge"

"Cool Kids er kommet på skoleskemaet"

"Frederiksbergskole får innovationspris"

Vores linjefagskataloger

Vi udbyder et væld af forskellige linjefag på mellemtrinet og i udskolingen. Gå på opdagelse i vores kataloger:

Linjekatalog mellemtrin

Linjekatalog udskoling